هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار

Admin
nody
عصفور الجنة
roca
8 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
roca

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Untitl41
انثى
البلد : مصر

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Empty
مُساهمةموضوع: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالإثنين 27 أبريل 2009, 1:13 pm

لقد طقت فى دماغى فكرة وأنا فى المكان اللى بنبدع فيه كلنا :cheers: طبعا عارفينه المطبخ
أيه رأيكم كل واحدة تخش وتقول أكتر حاجة بتكره تعملها فى البيت وحاجة تانية لاقيت عندها ليها حل لأنى اللى هى بتكره ممكن تلاقى عنده حل عند حد أخر:shock:
شكلكم مش حدفهم منى حاجة:D معلش أصلى أول مرة أعمل موضوع
أناهبدأ بنفسى علشان الفكرة تبان أنا أكتر حاجة بكرها هى غسيل المواعين:evil: ودى مش ليها حل لكن لقيت أفضل شئ ليها تتعمل اول بأول وصابون كتير ومياه سخنة نار
أما بقى اللى بكره جدا جدا cry ومش لاقيه ليه حل زيت القلى القديم وببقى مش عارفة أتصرف فيه إزاى
:bounce: يالا همتكم بقى وأنا لما هفتكر حاجة تانى هكتبها
sunny
عصفور الجنة

عصفور الجنة

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار User196
انثى
تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار 69583210
المدينة : فى بلاد الغربة

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالإثنين 27 أبريل 2009, 3:26 pm

اشكرك على هذة الفكرة بجد المطبخ دة كلة متاعب اذاكان التنضيف ولا غسل الحاجة بعد الطبخ ولا ترتيبة وتنظيمة انا بقى بكرة تنضيف الشفاط يا لهوى وكمان اما اجى انظفة من اولة لاخرة بتهلك خالص
nody

nody

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Untitl43
انثى
المدينة : alex habibt el kol

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالسبت 02 مايو 2009, 3:44 pm

بصراحه يابنات ماما عندى قايمه بالوااااجب وزياده
هههههههههه
بس اكتر حاجه مش بحبها تقطيع البصل بعيط
وتحمير الفراخ عشااااااااان بترقع
Admin
Admin
Admin

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار User200

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالسبت 02 مايو 2009, 10:29 pm

ههههههههههههههههههههههه

اكتر بقى رد عجبنى هو رد نودى وموضوع الحاجة اللى بيطرقع ده ههههههههههههه
ربنا يخليلك ماما ويديها الصحة يارب

انتظروا ردى القادم ان شاء الله حيكون فيه معلومات مفيدة
https://banatwebas.mam9.com
roca

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالثلاثاء 05 مايو 2009, 1:31 am

:مية مية: ابالنسبة للشفاط سمعت أنه لما يتنقع فى مياه مخل ينضف بسهولة بس أنا لسه مش جربتها أنا جربتها مع عيون البوتجاز وطلعت تحفة:هيييييييييه:
ياجميل انت ياجم اما الفراخ سبيها تتصفى خالص وبعدين أقليها وفى غطاء زى المصفاة بيتباع علشان الزيت مش يفرقع عليكىياجميل انت ياجم أما البصلبعيط مافيش حل غير الدموع
نورا شعبان

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالأربعاء 03 فبراير 2010, 1:59 pm

انا الحمد لله مش بعمل حاجه في المطبخ ماما هي الي بتعمل علشان متعالوا نقول لبعض على كل الأسرار 297396 سمعش صوت طرقعه زي نودي ولا اعيط
منى على

انثى

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالثلاثاء 27 أبريل 2010, 7:05 pm

بصى يا roca الموضوع بتاعك فعلا جميل ومفيد على الأقل نتبادل الخبرات فيه ونحل المشكلات اللى بتقابلنا. وأنا عن نفسى بحب أعمل شوية حاجات بسيطة كده بس بتريحنى جدا جدا . وتخلينى أكون مستعدة لأى عزومة فى أى وقت أو أى زنقة وقت.
أولا بالنسبة لموضوع البصل مفيش فيه مشكلة بالنسبالى فممكن وقت احتياجك للبصل تقشرى البصلة وتشيلى راسها وتضعيها فى الفريزر 5 أو 10 دقايق قبل استخدامها وده بيخلىكى مدمعيش خاص أثناء تقطيع البصل.
كمان يا بنات أنا بحب أقشر كمية من البصل كيلو أو اثنان مثلا (مع وضعهم فى ماء مثلج حتى أخلص تقشير الكمية كلها) ثم أفرمهم فى الكبة أو التوستا وأرش عليهم ملح خفيف وأوزعهم فى برطمانات أو أكياس و وقت الاستخدام أخد منهم بالملعقة و كمان بعمل كده فى الثوم. ايه رأيكم فى الفكرة دى يا جماعة؟
imili

انثى
البلد : تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Male_c11

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالإثنين 07 يونيو 2010, 12:11 am

bisaraha ia banat ana ma a3mal fi albit تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار 602330
khawlita

khawlita

انثى
البلد : تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Male_m12

مُساهمةموضوع: رد: تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار   تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار Emptyالخميس 07 فبراير 2013, 9:24 pm

انا اكره غسل الاواني و احب انجاز اكلات يا بنات انا من المغرب لو عندكم طبق سهل وحلو في بلدكم عطوني وصفاتو

تعالوا نقول لبعض على كل الأسرار
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-